Hvad betyder et godt logo design?

23 February 2020 Astrid Pedersen

editorial

En virksomheds visuelle og grafiske identitet har større betydning end man måske umiddelbart skulle tro. Mange iværksættere tænker derfor ikke så meget over virksomhedens logo og andet grafiske design, og disse ting har en tendens til at blive nedprioriteret i opstarts fasen.

Men faktisk er det på netop dette tidspunkt, at det er vigtigt at tage stilling til såvel logo som farveholdning på hjemmeside og i tryksager. Hvis dette ikke er på plads fra begyndelsen, kan det nemlig være vanskeligt at ændre siden hen. Potentielle kunder og samarbejdspartnere vil mere eller mindre bevidst associere din virksomhed med dennes logo og det design, du har valgt til dine tryksager eller til din online tilstedeværelse.

Derfor er det en god idé på et tidligt tidspunkt at henvende sig til en dygtig og erfaren designer eller en grafisk virksomhed, som kan hjælpe dig med et solidt og funktionelt logo design.

Få den bedste hjælp til logodesign hos Logoshop

Hvis du således er i markedet efter et bureau, som kan hjælpe dig med at definere virksomhedens grafiske identitet, bør du se dig godt for. Det er vigtigt at pågældende bureau selv har en stærk profil og en vis erfaring inden for logo design og anden grafisk produktion.

Dit logo er din virksomheds ansigt udad til, og skal kunne fungere på såvel hjemmesiden som på tryksager og på eventuelle firma flag og bannere. Dette betyder, at et logo skal være vel designet, således at det kan skaleres, og fungere lige så godt i sort hvid som i farver.

Logoshop er en grafiker virksomhed, som igennem mange år har beskæftiget sig fuld tid med design af logoer til firmaer i alle størrelser og alle typer. Hos Logoshop får du professionelt logo design, hurtig levering, og nogle af landets mest kundevenlige priser på grafisk arbejde. Læs mere på Logoshop.dk

More articles