Sådan lægger man en SoMe-strategi med kloakarbejde

14 August 2019 Anders Lundtang Hansen

editorial

Der er tidligere skrevet en artikel om, at selvom det at lave kloakarbejde nok ikke er det mest sexede, så er man nødt til at følge med tiden og være der, hvor kunderne også er, og det kan gælde noget helt så specifikt som ved at være kloakmester i Skive.

De kommende kunder er nemlig ikke dem, der ser annoncer i aviserne, de hører ikke reklamer i radioen i samme omfang, som den nuværende generation gør det, og de ser da heller ikke ikke TV-spots på lokal-TV med sådan noget gammeldags som flow-TV.

Nej, de er på nettet, og de er gode til at vælge til og fra, som de finder de ting, de skal bruge – og her skal du agere hurtigt og ramme dem, hvor de er.

Godt nok blev vi sidst enige om, at man måske ikke har brug for at have en person ansat til at lægge en Social Media-strategi for en, men hvis man selv og de andre medarbejdere har fået en indførsel i, hvordan man kan bruge ens sociale profiler med firmaet til at fange kunder, så kan det på sigt sagtens betale sig at udnytte disse værktøjer.

Og her komme det ind i billedet at lægge en SoMe-strategi.

Faktisk er det ikke så svært, og mange af tingene kan passe sig selv, man kan time opslag, så man bare skal følge op på dem og eventuelt svare på kommentarer.

Lav et ugentligt eller månedligt skema over, hvem der udgiver hvad, og hvornår det skal udgives og hvorhenne.

Tjek efter, hvilke hashtags der er mest benyttet i denne branche, og før du har set dig om, har du måske lavet et viralt hit, som mange mennesker ser.

Og bedst af alt så kan man også være så heldig, at kundernes søgning efter emnet specifikt fører til, at du kommer frem som det første resultat, fordi dit firma er så aktivt på den front.

Der er kun gode ting at hente her. 

More articles